لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 12 کلاچ دستگاه درگیرکننده (کلاچ): نوع کلاچ اصطکاکی متداول در ماشین های سواری و اکثر ماشین های باری از نوع کلاچ یک صفحه ای با اصطکاک خشک است. در بعضی از خودروهای سنگین و بعضی از سوپراسپرت ها و همین طور اکثر دستگاههای انتقال قدرت اتوماتیک کلاچ های چند صفحه ای و با اصطکاک روغنی (هیدرولیکی) به کار می روند. منظور از طراحی و ساخت و کاربرد کلاچ در صنایع اتومبیل : کلاچ وسیله ای برای جدا کردن دستگاه مولد قدرت (موتور) از سایر قسمتهای استفاده کننده از قدرت می باشد. قطع کردن نیرو یا لنگر به دلایل زیر لازم است: 1- افزایش و ذخیره ی لنگر مورد نیاز برای به حرکت دراوردن چرخ ها 2- سهولت در تعویض دنده 3- با گرفتن کلاچ در هنگام راه اندازی موتور (استارت) لنگر اینرسی قسمتهای دوار را به حداقل می رسانیم که در راحت روشن شدن موتور تاثیر دارد. مواد اولیه ی کلاچ : معمولا اعضای متحرک کلاچ از چدن ساخته می شود و ذرات گرافیت به ان اضافه می شوند. گرافیت به این دلیل اضافه می شود که چدن را به صورت یک فلز روغن ...